Viete, čo je to „elektrické koliesko“? Ako si ho predstavujete? Aké veľké je podľa vás elektrické koleso a aké silné? A načo vôbec je? Kam by sa mohlo montovať? Ako môže byť užitočné, že by ste boli ochotný za to zaplatiť? A aký dlhý môže byť kábel? Ako je upevnený, aby sa pri používaní elektrického kolieska nenamotával? Tieto a všetky podobné otázky si môžete prestať klásť. Minimálne hneď po tom, ako vám poviem, že elektrické koliesko je vlastne elektrický fúrik. Len by to niekto mal povedať šéfovi marketingu predaja Motúčka.
Prečo vlastne píšem tento článok? Pretože keď idem po meste, vidím na jednej predajni plagát, ponúkajúci okoloidúcim „elektrické koliesko“. Alebo otvorím svoj obľúbený záhradkársky časopis a v ňom je reklama na „elektrické koliesko“. Idem do svojej záhrady a tam si zapnem elektrický fúrik. Vozím v ňom nie len slamu, ale aj zem, náradie či stĺpy a pletivo na ploty. Všetko, čo je ťažké, aby som sa neunavil. Aby som vládal urobiť viacej.
Keď ho ukazujem kamarátom alebo predvádzam návštevám v našej záhrade, všetci sú z neho nadšení, ale jednohlasne dodávajú, že o takom niečom nevedeli a že by si ho možno aj do svojej záhrady kúpili. A odkiaľ ho mám?
Ja ho mám z internetového obchodu, ale predávajú ho predsa aj v našom meste, dokonca majú na obchode ja reklamu! Lenže nie je na nej napísané „motorový fúrik“ ale „elektrické koliesko“. A načo je komu nejaké koleso na elektriku? A prečo vlastne roky je na Slovensku tento skvelý pomocník pre záhradkárov, gazdov aj stavbárov ponúkaný takým nešťastným spôsobom? Viem si predstaviť, že pod pojmom „Motúčko“ by veľa ľudí nevedelo, čo si má predstaviť. Ale čo si asi tak predstavia pod „elektrickým kolieskom“? A prečo vlastne ľudia, čo majú na starosti marketing Motúčka na Slovensku nedajú svoje propagačné materiály konečne opraviť a nechávajú na nich nesprávny preklad českého pomenovania elektrického fúrika?